Thursday, July 23, 2009

MEMBER-MEMBER W/SHOP MALAYSIA


Assalamualaikum.......
Untuk member2 yg ade niaga w/shop..pomen(melayu) aku harap kita dapat sama2 perkembangkan idea2..cadang-cadangan ke tahap yang lebih tinggi...kalau kaum lain(c..na) boleh bekerjasama..saling memberi ilmu..ajar-mengajar..dll kenapa kita orang melayu tak boleh????...aku sendiri pun penah menduga sorang mamat pomen di KL.. saja aku tanya pasal mcmana nak modified keta kancil 660/850 nak pakai head 12v...dia mcm acuh tak acuh je...takut kot!...nanti dia tak boleh cari makan..! aku pun bukan tak tau mcmana nak modified..saja je aku nak test...apala sempit sangat pemikiran mamat tu....dalam malaysia ni berapa byk keta? boleh ke buat sume??? so aku harap kita sama-sama la saling membantu...jangan kedekut sangat ilmu yg ada tu....bukan bole bawak mati pun...kalau org2 kita ni masih begitu...sampai bila2 pun kita tak akan dapat menandingi kaum (c..na) tu!!!....apa salah kita sama2 maju? aku rasa kalau kita saling bantu-membantu seperti...ilmu2 pomen..s/part..idea2 baru..aku yakin kita(pomen2 melayu semalaysia) pasti akan disegani..dihormati..disanjungi..betul tak??? apa komen anda???

No comments:

Post a Comment